Stel, je hebt een probleem met je woning. Een lekkage of overlast van buren, bijvoorbeeld. Wat doe je?
a. Ik bel meteen de verhuurcoöperatie op
b. Ik log in op mijn Woonstad-account om het online aan te geven
c. Ik wacht nog even af of het vanzelf over gaat
d. Ik bespreek het met mijn buren
Hoe vanzelfsprekend het antwoord op bovenstaande vraag ook voor jou is, dat is lang niet voor iedereen hetzelfde. Er zijn veel bewoners in het Oude Westen die geen computer hebben of verdwaald raken op het internet. Bewoners die niet goed Nederlands spreken en liever niet bellen of die het überhaupt lastig vinden om om hulp te vragen. En dan moet je maar net meteen de hulp krijgen die je zoekt…
Iets wat voor de één een kleine moeite is, kan voor de ander een gigantische drempel zijn. Zo’n grote drempel, waardoor iemand liever niet meer thuis is en waarvoor de term ‘woongenot’ ver te zoeken is…
Daarom komt het Spreekuur Wonen weer terug bij de Aktiegroep! Elke dinsdag van 09.30 tot 11.00 uur gaan we bewoners helpen om hun probleem betreft hun woning op te kunnen lossen. Hiervoor zijn we op zoek naar jou!!
Help een buur in nood tijdens het wekelijkse spreekuur. Een uurtje werk in ruil voor heel veel voldoening.
Stuur een mailtje naar marilon@aktiegroepoudewesten.nl of loop langs bij de Aktiegroep voor meer informatie. Je kunt ook bellen! 010 436 1700
Tweeten